BAZI İLKLER ÜZÜCÜ OLABİLİR

 BAZI İLKLER ÜZÜCÜ OLABİLİR

Henüz okuldaki ilk yılım.

Staja ön hazırlık olması ve pratiğimizi  geliştirme amacıyla ana dersimiz olan esaslar dersi için laboratuvara uygulamaya çıkacaktık. Artık yavaş yavaş girişimleri uygulama vakti gelmişti. E tabi herkes gibi ben de heyecanlanmıştım. Sınıf mevcudu çok olduğundan dolayı  dersin hocası sınıfı guruplara ayırdı. Benim rotasyonum öğleden sonraya denk geldi. Sabah teorik dersini alır almaz laboratuvara indik. 

grubum toplamda 20 kişiydi .birbirimizden kan alıp vermek amacıyla hocalarımız mevcut sınıfı ikişerli guruplara ayırdı. Benim gurup arkadaşım sınıf temsilcisi Ahmet olmuştu. Ahmetle malzemelerimizi dolaptan aldık, masaya bırakıp oturduk. Nilgün hoca bizim gurup hocamızdı. . hocamız öncelikle benim Ahmet arkadaşımdan kan alarak uygulamaya başlamamızı söyledi. Ben Ahmet arkadaşımdan kan alır almaz bu sefer de Ahmet arkadaşım benden kan alarak bugünkü uygulama girişimini sonlandıracaktık.

Uygulamaya malzemelerimi hazırlayıp turnikeyi Ahmet’in sol üst koluna bağlayarak başladım. Hafifçe damarı palpe ettim. Eldivenlerimi giydim. Sonra alkollü pamuk ile bir kerede sildim. Ve elime enjektörü alıp damara girişimi yaptım. O sırada henüz Ahmet’in durumunda bir değişiklik fark etmedim fakat 1 ml kadar kanı enjektöre çeker çekmez Ahmet arkadaşımın yüz ifadesinin değiştiğini fark ettim. Zaten Nilgün hocamız da 1 cc den fazla çekmemize gerek olmadığını söylemişti diye hemen enjektörü damardan çıkaracaktim .Tam enjektörü damardan çıkardım derken Ahmet arkadaşımız bayıldı .Ben de hemen enjektörü çekip arkadaşımı düşmemesi için kolundan tuttum.  Nilgün hocamız da  hemen gelip Ahmet’e seslenmeye başladı bilinç durumunu kontrol etti fakat bilinci yarı kapalıydı. Sonra hemen ayaklarını 45 derece gibi yukarı kaldırması için ayaklarının altına sandalyeyi yerleştirip arkadaşımı uyandırmaya çalıştım. Bunun için de gazlı beze hafiften alkol döküp koklattırdım, el bileğini ovalayıp durdum vs.. Fakat aklıma takılan bir soru vardı o anda .Ben Nilgün hocamızın gözetimi altında doğru bir şekilde kan alma girişimini uygulamama rağmen Ahmet neden bayıldı.???

Diye düşünürken Ahmet nihayetinde kendine geldi. Gözünü yavaş yavaş açtığını görünce ona iyi misin diye sordum. Nilgün hocamız da ben de hatta diğer arkadaşlarımız bile onun için endişelendiğmizi dile getirdim. Arkadaşım kendine gelmesi için bizden zaman istedi.

Kendini iyi hissettiğinde kalktı. Fakat bilinci yarı kapalı olduğu için ona ne olduğunu kendisi de anlayamamisti..

Nilgün hocamız da ona kan alımı sırasında bayıldığını ve hemen ona müdahale edildiğini söyledi. O sırada da Ahmet daha önceden bu durumu hiç yaşamadığını ve  ilk defa yaşadığı  bir şeyden dolayı bayıldığını söyledi. kendisini kan tuttuğunu dile getirdi.. Yani başkasının kanını alırken kanı görünce bayılmak gibi değil de kendisi kan verince bayılıyor olması gibi bir durumu varmış fakat bana bu durumundan uygulama öncesinde bahsetmemişti.

ne yazıkki  arkadaşım o haldeyken benden kan alamayacağı için gurup çalışmamız da yarıda kalmıştı o günü. 

evet,bu benim ilk kan alma girişimini uygulamam maalesef bu şekilde üzücü oldu. Keşke diğer guruplar gibi o ilk girişimimi sorunsuz bir şeklide gerçekleştirebilseydim.

Ama sağlık olsun …)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HER KOLAYLIĞIN ARKASINDAKİ ZORUNLULUK

DOĞAN YENİ UMUT IŞIKLARI